donderdag 1 september 2016

Vrijdag 12 augustus - Op naar LA!

Gelukkig hoefden we vandaag niet zo vroeg op te staan aangezien onze vlucht pas 's middags zou vertrekken. We besloten te ontbijten bij Sweet Maple. Aangezien ik steeds een ander soort ontbijt wilde proberen koos ik ditmaal voor eggs florentine met een schaaltje vers fruit. Mark ging voor deep fried French toast.

Na het ontbijtje pakten we de laatste spullen in en gingen richting het vliegveld. Nadat we de koffers hadden ingeleverd waren we snel door security heen. We liepen wat rond, kochten wat tijdschriften en aten crêpes. Brigitte had een crepe met nutella en aardbeien, Mark een met bacon (boee), tomaat en nog iets. Niet lang hierna konden we boarden en namen plaats op onze Delta comfort+ stoelen. Welke volgens Mark meer beenruimte leken te hebben dan de KLM. Tijdens de korte vlucht ontbrak het ons aan niets, de flight attendant bleef langskomen met eten en drinken en vroeg ons hierna of we nog meer wilden pff. Vanuit het vliegtuig zagen we de mooie kust van Malibu en niet lang daarna was het tijd om te landen.

Na het landen namen we meteen de bus naar Thrifty car rental, gelukkig was het daar niet druk zodat we snel aan de beurt waren. Tegenwoordig kun je ook via videoconferentie met een medewerker praten. Ook deze proberen je van alles aan te smeren ;-). Niet veel later mochten we een auto uitzoeken. Ons oog viel op een rode Ford focus, we waren net op tijd want kort hierna kwam een Aziatisch stel ons vragen of we deze auto namen. Helaas voor hun moesten ze het doen met een lelijke blauwe Ford Fiesta gna gna.

Helaas kwamen we meteen in een file terecht waardoor we erg lang over het stukje van +/- 56 km deden. We vermaakten ons met het luisteren naar Kiss FM en Go country 105.

Eenmaal aangekomen bij het huis van onze vrienden in Huntington beach verkenden we het huis en maakten kennis met poes Dusty, wat een lieverd is dat! Onze vriendin waren naar een bruiloft dus zochten we op google naar een restaurant in de buurt. Ons oog viel op het Bodhi tree restaurant omdat het maar een paar minuten lopen was en ze 100% plantaardig voedsel serveren. Het eten smaakte heerlijk en de bananen dadel shake die ik te drinken had overtrof alle verwachtingen!

Orange peel "chicken"
We hadden erg geluk dat onze vrienden zo dicht bij het strand wonen. Na het eten liepen we door naar de pier. Het waaide erg hard maar het was nog steeds erg druk. Aan het einde van de pier is Ruby's diner, een restaurant in jaren 40 stijl. We wilden eerst binnen gaan zitten om een milkshake/dessert te nuttigen maar de wachttijd bedraagde ongeveer een uur. Een uur wachten in de relatieve kou zagen we niet echt zitten. Gelukkig hadden ze ook buiten een window waar je kon bestellen. We bestelden een milkshake welke erg lekker was. Tijdens ons bezoek aan de locale CVS kwam er plots een tiener naar Mark toe die hem vroeg alcohol voor hem te kopen. Natuurlijk zeiden we nee, ten eerste voelden we ons hier niet prettig bij en ten tweede is het natuurlijk harstikke illegaal! Het zal maar een undercover persoon zijn die je daarna in de boeien slaat! Na dit aparte voorgeval liepen we terug naar het huis, niet lang daarna kwamen onze vrienden thuis en hebben we nog even gezellig gekletst.